MONTESSORI

Maria Montessori je zakladatelkou vzdělávacího systému, který je postaven na základě pozorování toho, co děti potřebují a co prospívá jejich rozvoji. Je tak opakem jiných pedagogických stylů, který vytvořil dospělý a aplikoval je na děti. M. Montessori tvrdila, že objevila sílu v dětech vedoucí k jejich tvořivosti, ovlivňuje tím tak jejich chování. Důvěřovala ve schopnost a vůli dětí rozvíjet se. Vypozorovala, že vlastní objevy a úspěchy mají tu největší hodnotu.

Základním prvkem je připravenérozvíjející prostředí, které poskytuje dostatek podnětů k samostatnému získávání nových znalostí a dovedností. Hnací silou pro učení a rozvoj je vnitřní zaujetí. Pokud vypozorujete, jaké aktivity Vaše dítě právě vyhledává, vytvořte vhodné prostředí a umožněte mu, aby se mohlo aktivitě dle libosti věnovat. Pokud tyto podněty chybí, může být vývoj nedostatečný. 

Děti se rodí jako tzv. nepopsané desky, ale jsou plné potenciálu. Musíme tak býti jejich dobrými průvodci. K správnému rozvoji tak pomůže vybrání několika vhodných hraček v kombinaci s doma vyrobenými předměty. Při rozvoji pohybu je kladen důraz jak na hrubou, tak i na jemnou motoriku. Pro rozvoj jemné motoriky je důležité mít možnost pracovat s drobnými předměty, dotýkat se různých povrchů, zastrkávat věci do děr, provlékat, vkládat věci, otáčet a ohmatávat různé tvary. Důležité je také nastavení rutiny a řádu, přizpůsobení se tempu dítěte, nikam nespěchat. Rodiče jsou pro děti vzorem. Neustále nás sledují, napodobují a vnímají, co se kolem nich děje. Děti tříbí své smysly, které jim pomáhají v rozvoji kreativního myšlení. 

Nejprodávanější

9 položek celkem